Förklaring av klasser

FÖRKLARING AV PASSEN
färgkoden på bokningssidan avgör vem som leder, se förklaring överst på ”SCHEMA/BOKA” sidan.

MORGONYOGA,
varierad yoga där varje lärare har sin stil och den speglar morgonpasset. Man kommer inte svettas mer än att man kan åka direkt till jobbet. Alla kan vara med och ibland yogar instruktören med i klassen.

MEDITATION,
Kostar inget extra och kommer att ligga mellan morgonklasserna.

Hatha 1,
Klasser med utförliga instruktioner, perfekt om man vill ha en lite lugnare klass i ett lugnt tempo, finslipa tekniken, eller nyligen gått kommit igång.

Hatha Yoga
varierade pass för alla som känner sig hyfsat bekväma med grundställningarna, bra instruktioner.

Hatha 2
För dig som praktiserat ett tag och vill ha en lite större utmaning och som kan grundställningarna och solhälsningen utan instruktioner. Handstående, underarmsstående och skulderstående är ibland förekommande.
Fokus på corestyrka, solhälsning i eget andetag och det är färre grundinstruktioner och mer ”fine tuning”.

Stela MÄN/ Personer,
med fokus på övningar för män, men kvinnor är välkomna. 🙂
Övningar som ”öppnar upp” stela manskroppar. God tid att komma in i ställningarna då män oftast har mer muskelmassa än kvinnor. Dessutom mkt coreträning och en hel del skratt.
VINYASA Yoga
Kraftfull flödesyoga där andning och rörelser synkroniseras. Konditionskrävande. En blandning av olika stilar, t.ex. Virya och Anusarainspirerad yoga i ett flow. Ofta yogar instruktören i dessa klasser.
Viryayoga,
är en dynamisk yoga med fokus på biomekanik, hälsosam rörelselära. Syftet är att stärka kroppen, öka smidigheten och stilla sinnet. Passet anpassas efter snittet på gruppen.
REHAB
För dig som vill fördjupa olika områden i kroppen t.ex. axlar, nacke, rygg, höfter, knä eller armbågar eller som har skador. Fortfarande en klass som går igenom hela kroppen.
MJUK,
är en lugn yoga där vi lägger fokus på andningsteknik, core och att stärka upp kroppen i ett sakta tempo. Vi sätter ihop positioner där alla kan vara med.
Yin Yoga,
är passivt och meditativt. Man håller sittande och liggande ställningar i 3-5 minuter så att kroppens leder, ligament och muskler kan släppa taget och slappna av.